Vanliga frågor
Orderläggning
Hur vet jag när min order är lagd?
- Din order är bekräftad när du fått en orderbekräftelse skickad till din e-postadress. Det är därför viktigt att du anger rätt adress när du lägger din order.
Får jag en orderbekräftelse?
- Ja, vi skickar en orderbekräftelse till din angivna e-postadress.
Priser
Ingår moms i priserna?
- Ja. Moms ingår alltid i priserna angivna på Saluhall.se.
Har eventuell tull betalats för produkterna?
- Ja. Alla avgifter för varorna är betalda och ingår i priset angivet på Saluhall.se.
Vad händer om en varas pris sänks efter att jag har köpt den?
- Om en varas pris sänks inom 7 dagar efter ditt köp så återbetalar vi mellanskillnaden om du hör av dig till oss på info@saluhall.se. Detta gäller dock inte om produkterna har olika bäst före-datum.
Betalning
Vilka betalsätt finns?
- Du kan betala med kort, faktura samt delbetalning. Se mer när du avslutar din order i kassan.
Är det säkert att betala med kort på saluhall.se?
- Vi använder oss av Dibs för kortbetalning och Klarna för fakturor vilka är några av världens största aktörer på sina områden.
Vilka betalkort kan jag betala med?
- Du kan betala med American Express, Visa, Mastercard, Maestro, Diners, Paypal, Visa electron och Mobile Pay.
Kan jag betala med faktura?
- Ja. Via vår samarbetspartner Klarna. Du kan läsa mer om deras villkor här.
Kan jag delbetala min order?
- Ja. Via vår samarbetspartner Klarna. Du kan läsa mer om deras villkor här.
Leverans
Hur lång tid tar det innan produkterna kommer hem till mig?
- Leveransen tar, beroende på leverantören, ca 2-5 arbetsdagar.
Kommer ordern hem till mig eller till ett ombud?
- Det finns två olika leveranssätt. Antingen leverans till ombud eller hemleverans. Du väljer leveranssätt i kassan innan betalning.
Vad kostar frakten?
- Frakten kostar 59:- för postombud eller 49:- för hemleverans, beroende på vart du bor någonstans. Detta räknas automatiskt ut i kassan när du angett din leveransadress.
Hemleverans
Erbjuder ni hemleverans?
Vi erbjuder hemleverans till ca 75% av Sveriges befolkning via Best hemleverans. I kassan kan du se om Best kör hemleverans till ditt postnummer. För mer information kring hemleveransen, besök Best Transport.
Returer
Har jag rätt att returnera min order eller enstaka varor?
- Ja. Läs mer om vår returpolicy här.
Hur gör jag för att returnera min order?
- Du mailar oss på info@saluhall.se så hjälper vi dig. Läs mer om vår returpolicy här.
Vem betalar frakten för returen?
- Det gör du som kund. Läs mer här.
Personlig information
Hur behandlar ni min personliga information?
- Här hittar du all info om vår Integritetspolicy.
Kan jag ändra, uppdatera eller radera min personliga information?
- Absolut, allt i enlighet med GDPR. Läs mer om vår policy här.
Följer saluhall.se GDPR?
- Självklart. Läs om vår Integritetspolicy här.
Kundklagomål
Hur gör jag om jag vill komma i kontakt med er angående klagomål?
- Du mailar oss på info@saluhall.se så hjälper vid dig så fort vi kan.
Kontakt
Hur kontaktar jag er på bästa sätt?
- Via mail på info@saluhall.se men också genom att skicka brev till:
Sveriges Saluhall AB
S:t Eriks torg
753 10 Uppsala