Vanliga frågor

Orderläggning

Hur vet jag när min order är lagd?
-
Din order är bekräftad när du fått en orderbekräftelse skickad till din e-postadress. Det är därför viktigt att du anger rätt adress när du lägger din order. Har du inte mottagit din orderbekräftelse inom 30 minuter efter ditt köp, vänligen kontakta oss på info@saluhall.se

Får jag en orderbekräftelse?
- Ja, vi skickar en orderbekräftelse till din angivna e-postadress.

Priser

Ingår moms i priserna?
- Ja. Moms ingår alltid i priserna angivna på Saluhall.se.

Har eventuell tull betalats för produkterna?
- Ja. Alla avgifter för varorna är betalda och ingår i priset angivet på Saluhall.se.

Vad händer om priset på en produkt sänks efter att jag har köpt den?
- Om en produkts pris sänks inom 7 dagar efter ditt köp så återbetalar vi mellanskillnaden om du hör av dig till oss på info@saluhall.se. Detta gäller dock inte om produkterna har olika bäst före-datum eller om produkten ingår i ett annat specialerbjudanden.

Betalning

Vilka betalsätt finns?
- Du kan betala med kort, faktura samt delbetalning. Se mer när du avslutar din order i kassan.

Är det säkert att betala med kort på Saluhall.se?
- Vi använder oss av Shopify payments för kortbetalning och Klarna för fakturor vilka är några av världens största aktörer på sina områden.

Vilka betalkort kan jag betala med?
- Du kan betala med American Express, Visa, Mastercard, Maestro, Diners, Paypal, Visa electron och Mobile Pay.

Kan jag betala med faktura?
- Ja. Via vår samarbetspartner Klarna. Du kan läsa mer om deras villkor här.

Kan jag delbetala min order?
- Ja. Via vår samarbetspartner Klarna. Du kan läsa mer om deras villkor här.

Leverans

Hur lång tid tar det innan produkterna kommer hem till mig?
- Leveransen från oss tar 2-5 arbetsdagar. 

Kommer ordern hem till mig eller till ett ombud?
- Det finns två olika leveranssätt. Antingen leverans till ombud eller hemleverans. Du väljer leveranssätt i kassan innan betalning.

Vad kostar frakten?
- Frakten kostar 69:- för hemleverans eller till ombud, beroende på vart du bor någonstans. Detta räknas automatiskt ut i kassan när du angett din leveransadress.

 

Hemleverans


Erbjuder ni hemleverans? 

Ja. Vänligen se våra alternativ nedan för hemleverans. 

Hemleverans med Best Transport:
Vi erbjuder hemleverans till ca 75% av Sveriges befolkning via Best hemleverans. I kassan kan du se om Best kör hemleverans till ditt postnummer. För mer information kring hemleveransen, besök Best Transport. Du kan skicka din order till valfri adress för att exempelvis på ett smidigt sätt skicka presentkorg till nära och kära.

Hemleverans med Early Bird:
Early Bird är en paketleverantör som levererar paketet direkt hem till dörren tidigt på morgonen, i samband med tidningen. Att få hem ditt paket levererat med Early Bird passar utmärkt för dig som vill beställa ost hos oss, men går minst lika bra att välja oavsett vad du handlar. 

Early Bird når majoriteten av landet och ­­­du ser i kassan om du kan välja leveransmetoden till ditt postnummer. För mer information kring leveransmetoden, besök Early Birds hemsida.

 

Returer

Har jag rätt att returnera min order eller enstaka varor?
- Ja. Läs mer om vår returpolicy här.

Hur gör jag för att returnera min order?
- Du mailar oss på info@saluhall.se så hjälper vi dig. Läs mer om vår returpolicy här.

Vem betalar frakten för returen?
- Det gör du som kund. Läs mer här.

Vad händer med Outhämtade paket eller paket som inte går att leverera?
- Om du inte hämtar ut paketet skickas det tillbaka till oss. För ej uthämtade paket får du som kund stå för returfrakten på 59kr. Du får en faktura för returfrakten efter att vi har mottagit din retur. Detta gäller även om ditt paket inte går att leverera på grund av att mottagaren inte svarar eller har leveransuppgifter.

Personlig information

Hur behandlar ni min personliga information?
- Här hittar du all info om vår Integritetspolicy.

Kan jag ändra, uppdatera eller radera min personliga information?
- Absolut, allt i enlighet med GDPR. Läs mer om vår policy här.

Följer Saluhall.se GDPR?
- Självklart. Läs om vår Integritetspolicy här.

Kundklagomål

Hur gör jag om jag vill komma i kontakt med er angående klagomål?
- Du mailar oss på info@saluhall.se så hjälper vid dig så fort vi kan.

Kontakt

Hur kontaktar jag er på bästa sätt?
- Via mail info@saluhall.se
- Telefon: 018-138008

Du kan nå oss på telefon måndag-fredag mellan 09.00-18.00

- Du kan också skicka brev till:

Sveriges Saluhall AB
Danmarksgatan 18
75323 Uppsala